Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Gebruik jij al de juiste (tref)woorden in je LinkedIn profiel?

Gebruik jij al de juiste (tref)woorden in je LinkedIn profiel?

Onderwerp: Gebruik jij al de juiste (tref)woorden in je LinkedIn profiel?

Een groot onderzoek in Nederland wees uit dat de meest voorkomende woorden in profielen, waar mensen zich willen onderscheiden, de volgende zoekwoorden zijn:

  • Specialist/ Gespecialiseerd
  • Expert/ Expertise
  • Ervaren
  • Vakkundig
  • Innovatief
  • Creatief
  • Passie/ Gepassioneerd
  • Motivatie/ Gemotiveerd
  • Gedreven
  • Strategisch
  • Inventiviteit
  • Leiderschap
  • Enthousiasme
  • Verantwoordelijk

Het blijft best lastig. Want welke kernwoorden of trefwoorden passen bij jou en waar wil jij je mee onderscheiden?

Gebruik jij al de juiste (tref)woorden in je LinkedIn profiel?

Want als je te veel onbekende, abstracte of weinig voorkomende trefwoorden gebruikt is de kans groot dat daar niet op wordt gezocht. Je wordt dan uiteindelijk wel herkend maar vaak dien je eerst gevonden te worden, niet?

Mijn advies om een mix te gebruiken van trefwoorden waarop veel gezocht worden maar ook enkele trefwoorden waarop juist niet of veel minder. Waarmee je echt een uitzondering bent en laat zien dat je een uniek persoon bent. Op LinkedIn vooral. Je onderscheiden tussen je vakgenoten, dat is de ultieme uitdaging.

Vraag eens aan enkele bekenden uit je omgeving en laat ze meedenken. Vraag het ook eens aan collega’s of klanten. Hoe zien zij jou, waar vinden zij jou goed in en waarmee onderscheid jij je van de rest. Waarom kiezen ze voor jou, waarom spreek jij hen aan? Welke woorden komen daar uitrollen?

Wees authentiek maar kom ook uit je comfort-zone. Welke woorden passen bij jou en hoe wil je herkend en gevonden worden. Dit in relatie tot je doelstelling. Wat wil jij ermee bereiken. Want een baan vinden is net iets anders dan bij klanten in beeld komen en vergt dus een andere benadering.

Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!

Hartelijke groet,
Anton

Klik hier voor mijn overige LinkedIn tips.

Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.

athoning linkedin support
#lin #linkedin #trainer #coach en #support #anton #honing
#wijchen #nijmegen #gelderland

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?