Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Aanpassing in Linkedin berichten bereik (views) doorgevoerd.

Het bereik van berichten op LinkedIn is blijkbaar gedaald!

Onderwerp: Het bereik van berichten op LinkedIn is blijkbaar gedaald!

Aanpassing in LinkedIn berichten bereik (views) doorgevoerd.

De afgelopen periode schoten de berichten hierover in mijn tijdlijn voorbij. Diverse vakcollega’s en experts geven aan dat er een enorme verschuiving in het bereik van de berichten (updates) op LinkedIn heeft plaatsgevonden.

Views

Zie onder je bericht de regel “X personen bekeken uw bijdrage in de feed”.

Aanpassing in Linkedin berichten bereik (views) doorgevoerd.

Het aantal views (weergaven) op je berichten in je tijdlijn (feed) is blijkbaar drastisch gedaald. Berichten die eerst honderden views hadden zijn blijkbaar gedaald tot enkele tientallen. Zelfs met voorbeelden van tienduizenden naar een paar duizend.

Het lijkt een schokeffect te veroorzaken en er wordt druk gediscussieerd over de oorzaak. De rode draad die ik hierin lees is dat LinkedIn blijkbaar een andere meetmethode hanteert en dit nu zou doorvoeren. Want ik lees ook bij diverse netwerkcontacten dat ze geen daling in hun berichten zien!

Deze verandering zou betrekking hebben op het meten en weergeven van het aantal bezoekers op je bericht. Voorheen blijkt elke klik in de statistieken meegenomen te worden en nu zou gekeken en gemeten worden wie er achter die kliks zit. Een verschuiving van totaal naar uniek.

Klikte jij voorheen bijvoorbeeld 5x op een bericht dan zou dit 5x meetellen. Nu blijkbaar 1x omdat Linkedin jou als uniek persoon (1x) ziet. Eigenlijk het principe wat al langer bij het meten van website bezoekers geldt, het totaal aantal hits vs. het aantal unieke hits. Wat eigenlijk een veel realistischer beeld geeft.

Ik zie bij mij ook een behoorlijke verschuiving. Mede ook omdat ik er standaard ook altijd naar kijk en op let. Maar ik denk dat mijn meeste contacten daar niet zo mee bezig zijn. Misschien keek je er zelfs nooit naar of wist je het zelfs niet! Blijf gewoon publiceren en delen, doe je ding.

Is het jou überhaupt opgevallen en doe je er eigenlijk iets mee?

Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!

Hartelijke groet,
Anton

Klik hier voor mijn overige LinkedIn tips.

Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.

athoning linkedin support
#linkedin #trainer #coach en #support #anton #honing #wijchen #nijmegen #gelderland

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?