Anton, wat is een headline? Wat bedoel je daar precies mee? Waar staat die precies?
Deze reacties heb ik soms weleens teruggekregen. Omdat niet bij iedereen direct het kwartje valt. Wel als je aangeeft dat de headline je kopregel is. En deze te vinden in je profiel onder de introductie. Het veld onder je naam, dat is je kopregel (headline).
Eigenlijk is het een hele kleine mini-pitch. En een mega korte omschrijving waar jij voor staat. En het liefst wat jij voor anderen kunt betekenen. Of waar je naar op zoek bent.
Je headline is je korte introductie als mens op LinkedIn. En breder op Social Media. Heb je jou ook weleens afgevraagd of je daar eigenlijk wel consistent en uniform in bent? Mits je breder actief bent op en met Social Media.
Als iemand jouw profiel ziet of opent dan valt je headline direct op. Ook in de zoekresultaten. In een split second beslist de bezoeker of het aanspreekt. Of het duidelijk is en hij/zij nieuwsgierig wordt. Is dat wel het geval dan grote kans dat ze jouw profiel verder gaan lezen en bekijken. Is dit niet het geval dan zijn ze weg. En de vraag is of ze ooit nog eens terugkomen.
Ik durf te stellen dat velen van jullie de headline/kopregel waarschijnlijk al langer niet hebben aangepast. Of liever gezegd, aangescherpt. Vaak is dit bij het aanmaken van jouw profiel ingevuld en zo gebleven. Mogelijk heb je het een keer aangepast of aangevuld. Maar heb je het ook aangescherpt?
Mijn advies is ook om met de belangrijkste en juiste woorden (zoekwoorden) je headline op te nemen. Niet alleen voor je zichtbaarheid maar ook voor je vindbaarheid. Daar wordt namelijk gezocht. Ben je werkzoekende dan speel hier met je headline op in. Dat geldt ook voor een ondernemer, die zal andere zoekwoorden in de headline opnemen.
Wist je dat je headline tegenwoordig ook meer tekens kan bevatten. Maar liefst 220 tekens. Ik weet bijna zeker dat je nog ruimte over hebt, niet?
En pas overigens op met het muteren en vullen van het onderdeel Ervaringen. Als jij namelijk een Ervaring wijzigt of aanvult dan kan je kopregel overschreven worden. Zet dat vinkje dan ook uit! Mogelijk heb je dit een keer per ongeluk gedaan, gevolg is dat je kopregel dus wordt aangepast. En niet zoals jij dat zou willen of wat je daarvoor had staan ☹
Mijn tip voor deze feestdagen en jaarwisseling, kijk naar je kopregel en maak deze een eyecatcher. Zodat het positief opvalt en bezoekers nieuwsgierig worden. En vaker blijven hangen, verder lezen. Daar heb je de eerste winst met LinkedIn voor komend jaar al te pakken, niet?
Stay safe en groetjes,
Anton
www.athoning.nl
anton@athoning.nl
06-11581126
#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia
☑ Als je LinkedIn slim en sterk inzet creëer je kansen ☑
0 reacties