Altijd een mooie discussie en natuurlijk erg persoonlijk. En afhankelijk van je doelstellingen en voorkeuren. Mogelijk ook van je functie en branche, niet?
Ik vind het zelf interessant en sterk om deze mee te nemen. Maar wel passend en doeltreffend. Het is goed voor de leesbaarheid en je kunt bepaalde zinnen en woorden extra aanstippen en benadrukken. En door deze slim te scheiden ook goed vindbaar maken voor de zoekmachines.
Daarnaast is LinkedIn natuurlijk een vrij statisch script met veel tekst. Beetje saai eigenlijk, niet? Door het toevoegen van media zoals foto’s en afbeeldingen kan het visueel al aantrekkelijker en opvallender worden. En ook door deze speciale tekens toe te voegen.
Wel met een kanttekening, zorg dat het leesbaar is en de editors/zoekmachines het ook kunnen lezen en weergeven!
Hierbij kun je denken aan “ASCII” tekens die je kunt googelen maar ook veel onder de toets combinaties zitten. Denk bijv. aan ALT-128 voor het Euroteken.
Maar ook emoticons en andere creatieve tekens vallen hieronder. Ook deze zijn te googelen. En ik kreeg de tip van Denzil dat met de toets combinatie “Windows button en de punt (.)” deze ook in te voegen zijn.
/ ✱ ? ✅ ☕ ?☎️ ✔ ? ❤️ ✓ ? ?
Je kunt deze speciale tekens overigens ook uit andere profielen of berichten kopiëren en plakken. Dat weten veel mensen nog niet maar dat kan weleens erg handig zijn, niet?
Ik heb er zelf een aantal in een document verzamelt. Wil je die hebben dan stuur geef dit even in het commentaar hieronder aan.
Mijn advies, doe wat bij je past en waar jij je goed bij voelt. Maak er geen kermis of circus van maar pas het subtiel, sterk en slim toe. Dat kan in je profiel of op de pagina maar ook in je berichten.
De één vindt het geweldig, de ander niets. En ik merk ook dat er kritiek is dat dit niet op een zakelijk, professioneel platform als LinkedIn thuishoort. Dat kan natuurlijk.
Maar LinkedIn is ook Social Media waar jij je online kunt profileren. En online gaat alles toch sneller en dynamischer. De jongeren hebben hier veel minder moeite mee, velen doen niets anders dan die speciale tekens gebruiken. Denk aan andere Social Media kanalen en Whatsapp.
Dus misschien is het ook een nieuwe ontwikkeling en doorbraak. Ik hoor ook vaker dit de relatief saaie en statische opzet van LinkedIn doorbreekt. En het een beetje meer kleur geeft. Letterlijk en figuurlijk dan ?
Ik ben erg benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt?
En of je er zelf ook gebruik van maakt? In dit geval op LinkedIn?
Groetjes,
Anton
0 reacties