Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Ben jij ook je eigen merk?

Ben jij ook je eigen merk?

Ben jij ook je eigen merk?

De afgelopen jaren heb ik vaak ervaren dat het woord “merk” discussie of vraagtekens oproept. Bij merk wordt al snel gedacht aan (grote) bekende bedrijven en organisaties. Of aan influencers en hele bekende personen. Bij merk wordt ook vaak gedacht aan “brand” oftewel “branding” (Engels).

Dat is een onderwerp wat altijd stof tot nadenken geeft en mensen aan het denken zet. Bedrijven zijn vaker met hun merk bezig, bij individuele personen zie je dat veel minder. Ik gebruik in mijn aanpak en communicatie vaak de slogan “maak werk van je merk”.

Maar vooral mensen (denk aan werkzoekenden, werknemers, studenten) staan daar niet zo bij stil. Of zien dat niet op die manier. Vaak krijg ik terug dat het wat geforceerd of overdreven is. En sommigen denken meteen aan zichzelf moeten verkopen.

Wikipedia geeft de volgende definitie: Een merk is een bepaald teken (een woord, afbeelding, kleur(combinatie), vorm, tekening, letters, cijfers en andere grafische voorstellingen) waarvoor geldt dat er iemand (de merkhouder) is, die het als enige mag gebruiken binnen een regio voor een bepaald handelsdoel.

Volgens van Dale (woordenboek) kun je merk ook zien als een herkenningsteken.

En op Internet kom ik ook deze definitie tegen, die spreekt mij wel aan:

Een merk heeft als doel om een product of dienst te onderscheiden een eigen karakter te geven en een reputatie te vestigen. Een merk kan een naam zijn, maar ook een vorm, tekening, afdruk, stempel, een geur, een kleur of een slagzin kan dienstdoen als merk.

Is een merk dus niet veel breder? En ben jij zelf ook niet een merk, je eigen merk dus?

Hoe kijk jij daar tegenaan?

#merk #branding #profileren #netwerken #athoning

Hartelijke groet,
Anton

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?