Denk jij ook echt na over wat jij op LinkedIn publiceert en deelt?
Op deze titel kwam ik na het lezen van een artikel dat bijna 1 op de 3 Nederlanders toegeeft dat een Social post een negatieve invloed heeft op hun carrière.
Want je zit op LinkedIn als ondernemer, werknemer, student of manager. En zo zien velen jou ook. Daarnaast wordt LinkedIn gezien als een zakelijk en professioneel netwerk. En daar ben je ook bezig met jouw eigen merk en imago/reputatie. En in het verlengde daarvan misschien wel met solliciteren en acquireren.
Social Media en LinkedIn is natuurlijk vooral publiceren en delen van berichten en artikelen. Sterker nog, dat is eigenlijk de motor waar de platforms om draaien en hun bestaansrecht ontlenen. Bij LinkedIn komt daarbij nog een andere sterke motor om de hoek kijken en dat is natuurlijk het netwerken en verbinden.
Maar als ik mijn tijdlijn bekijk en ook terugkijk naar de ervaringen en feedback van vele anderen dan vraag ik mij af of iedereen ook echt stilstaat bij wat hij of zij doet. Soms zijn het de meest onzinnige of zeer persoonlijke en privézaken die men deelt. Soms komen ook gevoelige maatschappelijke of politieke issues aan bod. Of berichten die men als grappig of ontspanning ziet en waar anderen heel anders over denken.
Als jij een bericht of artikel maakt of schrijft dan is dit vaak uit emotie of uit spontaniteit. Of anders ben je er professioneel mee bezig en wil je specifieke kennis of informatie delen. Er zit altijd een achterliggende gedachte achter jouw bericht of reactie, niet?
Vorige week liet mijn zoon nog een post zien waar bij ons beiden echt de wenkbrauwen gingen fronsen. En volgens ons beiden totaal onzinnig bericht met werkelijk oninteressante info en geen toegevoegde waarde.
Of een tijdje terug een bericht waarbij iemand op de man speelt en iemand bewust beschadigd of afkraakt. Je kunt je afvragen of die persoon ook beseft of dit zijn “merk” wel goed zal doen!
Enfin, jij zult ook weleens berichten kennen en voorbij zien komen waarbij bij jou ook de wenkbrauwen gaan fronsen of de haren overeind gaan staan. En of men daar ook echt bij stilstaat. Of over nadenkt.
Daarom ben ik erg benieuwd hoe jij dit ervaart. Heb jij misschien weleens spijt gehad van een bericht of reactie die je hebt geplaatst?
Dus mijn vraag aan jou is, denk jij ook echt na over wat je publiceert of deelt en ben jij je ook bewust van eventuele gevolgen of consequenties?
Hartelijke groet,
Anton
#linkedin #bijdrage #post #viraal #imago #reputatie #branding #merk #publiceren #delen #athoning
0 reacties