Ik hoor het steeds vaker en lees het steeds meer. En zie dit ook terug in de bedrijven die ik sinds de start van atHoning heb kunnen helpen. LinkedIn heeft interesse maar het is verrekte lastig om het op te pakken!
Veel bedrijven of ondernemers vinden dat ze iets met LinkedIn moeten doen. Het is tenslotte het grootste zakelijk en professioneel netwerk ter wereld. Ook in Nederland. En veel ondernemers vinden dat ze online actief moeten zijn. Vooral in deze tijd.
Daarnaast biedt LinkedIn veel kans op exposure en netwerken. Voor jouw bedrijf en jouw mensen en producten/diensten. Je kunt het inzetten voor o.a. je branding, je marketing, je sales en je werving. Om maar gelijk de belangrijke speerpunten voor ondernemingen te benoemen. Ook zie je hier kansen om jouw merk te boosten.
En daar wil jij met jouw bedrijf niet ontbreken. Daarom is er interesse in LinkedIn en daarom wil je dit sterker gaan oppakken en inzetten. Vaak met een start via het optimaliseren van profielen en bedrijfspagina.
Maar dan komt de grote uitdaging. Hoe ga ik het aanpakken en hou ik het vol? Hoeveel tijd en energie kost het mijn bedrijf? Wie gaat het nu doen? En wat levert het nu precies op?
Daarnaast heeft jouw bedrijf het vaak veel te druk of krijgt LinkedIn geen prioriteit. Vaak word je geleefd door de waan van de dag. Er is niemand die het oppakt of tijd voor heeft. Soms weet je ook gewoon niet wat je op LinkedIn moet doen.
En dan zakt het in of blijft het liggen. Soms weken en soms maanden. Maar soms ook zelfs jaren. En dan is LinkedIn niet meer LinkedIn maar LinkedOut, niet?
Herken jij dit met jouw onderneming of bedrijf?
Groet,
Anton
#linkedin #aandacht #netwerken #profileren #online #merk #athoning
0 reacties