Onderwerp: Connect jij op LinkedIn altijd met een persoonlijke uitnodiging?
Een vraag die mij vaak gesteld wordt. En waar ook veel over wordt gecommuniceerd en discussie over is. Maar ook een heel persoonlijke kwestie waarbij eigen voorkeur en doelstelling een belangrijke rol speelt.
Als ik via LinkedIn een uitnodiging ontvang, standaard of persoonlijk, dan scan ik toch altijd snel of het een serieus of betrouwbaar iemand is. Dan kijk ik vooral naar de foto en de kopregel. Indien ik nog niet overtuigd ben open ik het profiel om deze persoon te bekijken. En besluit daarna om wel of niet te accepteren, meestal wel overigens als ik geen rare dingen zie.
Natuurlijk ben ik een zeer groot voorstander van een persoonlijke uitnodiging. En zie en ervaar ik ook dat dit goed is voor je imago en ook kansen kan bieden. Dat adviseer ik ook, elke keer weer.
Maar ik merk ook steeds meer dat veel mensen, bewust en onbewust, een standaard uitnodiging versturen. Soms omdat ze niet weten hoe je het personaliseert, soms omdat ze geen tijd of zin hebben om daarvoor te gaan zitten. En soms ook omdat ze vinden dat het niet nodig is of zich daar zelf niet aan storen.
Zelfs heb ik de laatste tijd al enkele personen gesproken die zich echt afvroegen waarom je het moet personaliseren. Want je stuurt toch een uitnodiging met de tekst om te connecten, daar is LinkedIn toch voor geeft men dan aan!
Je persoonlijkheid en je doelstelling zijn hier in mijn ogen van grote invloed. En wellicht ook je acceptatiegrens, hoe hoog ligt jouw lat met het wel of niet accepteren van een standaard uitnodiging! En daar staat tegenover hoe sterk jij het waardeert dat iemand de moeite neemt om je persoonlijk uit te nodigen!
Elke keer wijs ik weer op de kracht en voordelen van het personaliseren. Nog los van het feit dat het misschien ook nog met een stuk normen en waarden te maken heeft. Een stuk fatsoen zelfs!
Een persoonlijke uitnodiging op LinkedIn heeft dus een sterke voorkeur boven een standaard uitnodiging. En kan ook meer kansen bieden, daar is het toch vooral om te doen, niet?
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn overige LinkedIn tips.
Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.
#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia
0 reacties