Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Creatormodus ingeschakeld op jouw profiel om jezelf te boosten!

Ken jij de nieuwe functie “CREATORMODUS” al?

Weer een interessante nieuwe functie op LinkedIn!

Ken jij de nieuwe functie “CREATORMODUS” al?

LinkedIn is al enige tijd bezig om meer aandacht te besteden aan het boosten en waarderen van content en kennis. Eigenlijk geven ze je de mogelijkheid om jezelf meer als specialist, expert of deskundige te presenteren. OF misschien zelfs wel als autoriteit op je vakgebied!

LinkedIn beschrijft het zelf als: “Breid uw doelgroep uit met de creatormodus”!

Als jij in LinkedIn inlogt en jouw profiel oproept ben jij natuurlijk de beheerder. En zijn diverse items alleen zichtbaar voor jou als beheerder. Ook items die je zelf kunt muteren. Een hele bekende is natuurlijk jouw eigen Dashboard (Uw statistieken). Sinds kort kun je daar kiezen voor de nieuwe optie: Creatormodus. Die staat standaard op UIT en kun je dus zelf op AAN zetten.

Kies dan maximaal 5 onderwerpen (keywords) die jij op jouw profiel extra wilt benadrukken. Denk natuurlijk aan je expertise, kennis, vaardigheden, competenties en talenten. Die onderscheidende factoren waarin jij wilt aangeven dat je goed bent. En dus daar een specialist of expert in bent!

Daarna is de Creatormodus ingeschakeld op jouw profiel. Bezoekers zien dus dit als voorbeeld:

Dit heeft 3 aspecten die beïnvloed worden:

1) Volgknop i.p.v. Connectieknop: Volgen als blauwe button op je profiel i.p.v. connectie maken!

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is vb-creatormodus-profiel-anton-vanuit-alexandra.png

  • Volgen is de primaire actie die wordt weergegeven op jouw profiel, evenals je aantal volgers. Deze worden nu direct getoond naast het aantal connecties in je introductie (net onder je kopregel/headline).
  • Mensen kunnen je dus nu eerder gaan volgen. Een connectie maken kan nog steeds maar die zit nu verborgen onder de button “Meer…” of de “Drie puntjes…” op je mobiel. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik dit een verbetering vind en ook wil, ik kijk het even aan!

2) Jouw content wordt prominenter op jouw profiel getoond!

  • Het blok “Uitgelicht” is nu naar boven geschoven. Hier heb jij dus nog meer de kans je visueel te onderscheiden. En nu worden zelfs de laatste 6 vastgezette items getoond. Hiermee kun jij dus aangeven wat jou interesseert en waarmee jij actief bent. Ik noem het altijd visueel meer opvallen met je LinkedIn profiel wat toch vrij statisch is met veel tekst!
  • Dit betekent wel dat het blok “Info” (Samenvatting) nu meer naar onder is geschoven. Daar plaats ik wel vraagtekens bij omdat mensen nu verder moeten scrollen om jouw samenvatting/pitch te kunnen lezen!

Het blok “Activiteiten” staat nu overigens tussen de blokken “Uitgelicht” en “Info”.

3) Je kunt de onderwerpen waarover je bijdragen plaatst op jouw profiel weergeven!

  • De 5 onderwerpen (keywords) die jij hebt toegevoegd staan nu heel prominent in je introductie weergegeven. Direct onder je kopregel/headline.
  • In de vorm van hashtags (#) omdat het jouw belangrijkste keywords/zoekwoorden zijn. Hier word je nu dus nog beter op gevonden, naast dat je hier beter zichtbaar bent.

Wat vind jij ervan, denk jij dat dit voor jou toegevoegde waarde kan bieden? En ga je het ook inzetten?

Ik ben benieuwd, reacties hieronder welkom…

Hartelijke groet,
Anton

#linkedin #netwerken #athoning

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?