Mijn koers en aanbod bijstellen en uitbreiden!
Ik krijg steeds meer vragen en suggesties uit mijn netwerk over mijn online aanbod qua trainingen en coaching. Terecht natuurlijk, vooral in deze tijd. Maar ook richting de toekomst.
Sinds de start van mijn bedrijf heb ik mij vooral gefocust en gericht op trainingen en coaching op locatie. Dan bedoel ik met fysieke aanwezigheid bij bedrijven op kantoor, bij mensen thuis of op een afgestemde gereserveerde locatie. Dat had mijn voorkeur en past ook in de behoefte van mijn doelgroep
Natuurlijk heb ik mij weleens georiënteerd naar het online aanbod en zie ook dat veel vakgenoten en concurrenten het doen of oppakken. In de beginfase van atHoning heb ik zelfs eens een cursus gevolgd hoe een online training op te zetten. Dat viel tegen en heb ik toen geparkeerd. Ik heb zelf ook veel Webinars en online trainingen gevolgd dus weet ook wat er wel en niet mogelijk is. En er is veel aanbod en keus, ook in mijn branche.
Mijn online aanbod tot dit jaar was vooral het verrichten van LinkedIn profielscans op afstand. Of voor bedrijven een korte Social Media scan. En het bijhouden van content voor MKB. Afgelopen maand heb ik nog wat LinkedIn profielen voor een bedrijf gescand. Dat blijft erg leuk en interessant en dat blijf ik ook doen omdat het goed wordt ontvangen.
Door deze bizarre tijden wordt de noodzaak natuurlijk groter en komen er meer vragen. Dus is het tijd om de koers bij te stellen. Of liever gezegd aan te scherpen en uit te breiden. Want fysieke aanwezigheid op locatie is en wordt niet meer zo makkelijk en verantwoord als het was. Mede afhankelijk van hoe een bedrijf of particulier daar zelf tegenaan kijkt. Zo was ik onlangs voor een LinkedIn workshop bij een bedrijf op kantoor wat prima ging. Door goede afspraken te maken en alert te zijn.
Vandaar dat ik de afgelopen maanden ook intensief heb rondgekeken en geïnformeerd over het online aanbod qua platforms en tooling. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. En wat een diversiteit in techniek, gebruik, methodiek en prijs. Ik zocht met name iets wat bij mij past en wat niet iedereen doet. Waar ik mijn ei kwijt kan maar nog meer mijn doelgroep goed kan bedienen. En kan helpen en ondersteunen. Ook in combinatie met mijn huidige opzet en aanbod. Het moet elkaar ook kunnen aanvullen. Daar ben ik naar op zoek.
En dat heb ik nu gevonden. Ik ben met een partij gaan samenwerken om online trainingen samen te stellen en aan te gaan bieden. Momenteel ben ik mijn eerste korte (demo) LinkedIn/netwerken training aan het testen. Ik heb een aantal bekenden en relaties bereid gevonden om deze te maken en mee te denken. Alle feedback ben ik nu aan het verwerken en meenemen in mijn eerste online training die ik binnenkort (betaald) ga aanbieden. Daarna zullen er nog meerdere volgen, dat is een ding wat zeker is.
Erg spannend en ook erg leerzaam. Voor mijn eigen kennis en ontwikkeling maar ook voor mijn bedrijf. Want we praten over een nieuw aanbod en verdienmodel.
Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop volgende maand mijn eerste online trainingen via mijn website aan te kunnen bieden. Dat vergt nog een hoop voorbereiding en promotie. Dat laatste is voor mij erg leuk omdat dit natuurlijk ook iets is waar ik inmiddels veel ervaring in heb opgedaan.
Kortom, nieuwe ronde en nieuwe kansen. We gaan ervoor. De koers is bijgesteld en uitgebreid.
Hartelijke groet,
Anton
#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia
0 reacties