Vaak zie ik ze weer voorbijkomen. Je mag dit niet, je moet dit niet doen. Je moet hierop letten en dit is niet verstandig. Dit vindt men niet fijn, hier stoort men zich aan of dit kan tegen je werken. En nog meer van dit soort adviezen, tips of richtlijnen.
En soms ben ik het daar ook wel mee eens. Natuurlijk kun je met bepaalde dingen rekening houden. En soms moet je zelfs want dan mag iets (officieel) vanuit LinkedIn niet.
Maak voor jezelf de afweging hoe jij in beeld wilt komen. Met je eigen imago, je reputatie. Je branding dus. Vraag je ook af of je doelgroep en netwerk erop zit te wachten. Of hoe zij het ervaren.
LinkedIn is een zakelijk en professioneel netwerk. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke, brede interpretatie, niet?
Mijn advies is om je eigen koers te varen en je eigen ding doen. Wat bij je past en waar jij je goed bij voelt. Waarvan jij denkt dat dit voor jouw netwerk en doelgroep interessant en relevant is. Je kunt natuurlijk altijd van anderen leren en ideeën opdoen.
Want ik merk ook steeds meer bij mijn netwerkcontacten en cursisten dat ze meer gaan twijfelen. En afwachten. Niet meer weten hoe ze moeten acteren en handelen. Door alle goedbedoelde adviezen en tips. Of door de waarschuwingen en ervaringen van anderen.
Zodat ze soms niet meer weten wat ze nu moeten doen. Of ook mogen doen. En uiteindelijk dus niets doen. Niet of nauwelijks connecten, niet of nauwelijks berichten posten of delen. Dus ook helemaal niet meer in beeld komen. En blijven!
Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Sterker nog, dan ben je compleet onzichtbaar en niet vindbaar. En je wilt toch graag netwerken, verbinden, profileren en discussiëren. Oeps!
Hoe ga jij hier op LinkedIn mee om?
Ga jij je eigen weg of laat jij je veel beïnvloeden door de mening, ervaring en adviezen van anderen?
Hartelijke groet,
Anton
#profileren #netwerken #content #linkedin #branding #athoning
0 reacties