Onderwerp: Enig idee wat jouw LinkedIn Social Selling Index (SSI) is?
De Social Selling Index (SSI) van LinkedIn is dus een manier om het gebruik van LinkedIn als een Social Selling tool te meten. Dit kan iedere dag weer anders zijn!
Deze LinkedIn tool laat je direct zien hoe betrokken je bent met je de mensen uit jouw LinkedIn netwerk. Je kunt op vier onderdelen maximaal 25 punten per onderdeel scoren, je score ligt daarom dus ergens tussen de 0 en de 100.
De vier onderdelen zijn (25 punten per onderdeel):
- Establish your professional brand / Uw professionele merk creëren
- Find the right people / De juiste personen vinden
- Engage with insights / Informatie uitwisselen
- Build relationships / Relaties opbouwen
Verscheidene gegevens die aan uw LinkedIn-account zijn gekoppeld, worden gebruikt om uw SSI-score te berekenen.
Staar je echter niet blind op de score/index, het blijft een hulpmiddel. Maar wel eentje die sterk kan bijdragen aan deze doelstellingen en uiteindelijk resultaten.
Kijk ter vergelijking maar eens naar je score t.o.v. je branche collega’s en naar de mensen uit jouw netwerk. Het gaat erom dat je waardevol bent voor je netwerk en laat zien wat jij kunt betekenen voor iemand anders.
Vooral als je zakelijk actief bent als ondernemer/werknemer en op zoek bent naar klanten (prospects en leads) en opdrachten. Het heet niet voor niets Social Selling Index!
Typ daarvoor in een nieuw tabblad (log eerst in LinkedIn in):
https://www.linkedin.com/sales/ssi
Mijn SSI zojuist is 82!
Wat is jouw SSI op dit moment, ik hoor het graag?
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn andere LinkedIn tips.
0 reacties