Regelmatig heb ik de afgelopen jaren mailingen ontvangen en berichten en artikelen gelezen met als titel “de 7 goede stappen voor succes op LinkedIn” of “de 8 foute dingen op LinkedIn”. Of vergelijkbare titels. Iets wat mij natuurlijk nieuwsgierig maakt maar ook direct wantrouwend.
Hetzelfde geldt bij het roepen van dingen die je op LinkedIn niet of juist wel moet doen. Volgens mij moet je namelijk helemaal niets. Het is geen moeten maar willen.
Misschien heb jij die ervaring ook of ken je voorbeelden. Ik zal nooit iemand afbranden of negatief benaderen, dat zit niet in mijn aard. En vind ik ook niet respectvol. Maar ik zet hier wel grote vraagtekens bij. En ben het er dus ook niet mee eens. Meestal moet ik er altijd weer om lachen of gaan mijn wenkbrauwen fronsen.
Ik adviseer iedereen om LinkedIn in te zetten op de manier die bij je past. Probeer authentiek te blijven maar wel uit je comfortzone te komen. Natuurlijk draait het hier om zichtbaarheid. In combinatie met herkenbaarheid en vindbaarheid. En natuurlijk om het contacten. Het is niet voor niets zakelijk netwerken, het leggen en onderhouden van contacten.
In mijn ogen is je LinkedIn gebruik afhankelijk een aantal persoonlijke factoren. In combinatie met je strategie. En die factoren hebben niets met goed of fout te maken. Dat is en blijft heel persoonlijk.
Want wat is jouw karakter? Wat zijn je voorkeuren qua netwerken? En wat is je doelstelling en strategie? Dat bepaalt hoe jij bezig bent en hoe jij gezien wordt. Laat een ander niet bepalen of het goed of fout is. Doe dat zelf. Maar je kunt er wel van leren en nieuwe inzichten en ideeën opdoen. En ga uit van willen, niet moeten.
Dan is er nog een cruciale factor die allesbepalend is. En dat is of je wel of niet op LinkedIn actief bent. Ik zou bijna zeggen dat je actief moet zijn ?
Hartelijke groet,
Anton
www.athoning.nl
anton@athoning.nl
06-11581126
#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia
0 reacties