Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Geeft jouw LinkedIn kopregel bezoekers ook duidelijk aan wat je doet?

Geeft jouw LinkedIn kopregel bezoekers ook duidelijk aan wat je doet?

Onderwerp: Geeft jouw LinkedIn kopregel bezoekers ook duidelijk aan wat je doet?

Wees geen eenheidsworst en pak je kans met je “headline” (kopregel)!

Geeft jouw kopregel bezoekers ook duidelijk aan wat je doet en waar je voor staat?
Does your headline also clearly show visitors what you do and what you stand for?

In het dagelijks leven draait het vaak om de eerste indruk van iemand. Offline en online. En vooral online is dit lastiger omdat je elkaar niet altijd ziet of spreekt.

Vooral met LinkedIn laat je online direct een eerste zakelijke indruk achter bij je bezoekers. En dat begint met je profiel. Het meest opvallende onderdeel van dat profiel is dan ook je “headline”. De (kop)regel direct onder je naam.

En mijn ervaring is dat deze “headline” vaak niet slim en krachtig wordt ingevuld. Bijna iedereen vult hier zijn functietitel, rol en bedrijf in. Iets wat overigens standaard bij het aanmaken van je profiel wordt gegenereerd! Met als gevolg dat je dus niet direct opvalt en je tevens schaart onder de eenheidsworsten. Welkom bij de categorie grijze muizen!

Dus waarom pak je hier niet je kans om direct positief op te vallen. Om meteen een sterke online indruk te maken. En dus geen grijze muis te willen zijn.

Wellicht heb je hier nooit bij stilgestaan. Of wist je niet dat dit mogelijk was. Ik weet ook dat sommigen daar een drempel voelen en het niet zo goed durven. Of niet weten wat daar in te vullen.

Mijn ervaring en conclusie is dat je LinkedIn “headline”:

  1. De ander direct moet aanspreken en meteen een goed beeld moet geven wat jij kunt betekenen
  2. Voor jou een krachtige bevestiging moet zijn van dat waar jij voor staat en wilt aanbieden

Kies in je kopregel ook de juiste (tref)woorden om te laten zien wat jij nu echt voor die ander kunt betekenen. Trefwoorden waarop je ook gevonden kunt worden. En kijk of je deze “headline” ook qua aantal tekens optimaal en slim kunt benutten. Want dit is beperkt, het moet dus kort, krachtig en aantrekkelijk zijn. Dat kan door er een zin, slogan of losse woorden.

Een extra tip is om te overwegen of je de “headline” aantrekkelijker kunt maken met speciale tekens.

Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!

Hartelijke groet,
Anton

Klik hier voor mijn overige LinkedIn tips.

Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.


#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?