Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
GIFJES zakelijk gebruik LinkedIn grappig of storend?

GIFJES voor zakelijk gebruik op LinkedIn, grappig of storend?

Onderwerp: GIFJES voor zakelijk gebruik op LinkedIn, grappig of storend?

De jeugd groeit er mee op, de jongeren kennen het gebruik ook. Voor veel ouderen is het nog redelijk onbekend of maken er maar sporadisch gebruik van.

Tegenwoordig is het gebruik van allerlei afbeeldingen en tekentjes in je communicatie iets wat je steeds meer ziet opkomen. Veel mensen kennen de bekende en makkelijke emojicons zoals smileys en duimpjes.

Maar je hebt ook de categorie bewegende afbeeldingen en plaatjes, de zogenaamde Gifjes. Denk aan bedanken, feliciteren, succes wensen, verbazing, bewondering etc. Je hebt ze in allerlei vormen en soorten ben ik inmiddels achter. Met name op Facebook en WhatsApp zie je ze veel gebruikt worden.

Maar is dit ook iets voor zakelijk gebruik. En met name op LinkedIn?

Want deze Gifjes zijn nu ook in de berichten/chats te gebruiken en ik zie ze de laatste tijd wat vaker in mijn communicatie voorbijkomen. Zelf moet ik er nog altijd aan wennen en gebruik het heel selectief. Ik ben geen tegenstander maar ook niet echt een voorstander, op een of andere manier kan ik er niet echt aan wennen. Iets wat voor mijn jongens anders is, die groeien er inderdaad mee op en gebruiken dit in hun communicatie onderling maar ook naar onbekenden veelvuldig ?

Het trekt vaak wel direct de aandacht, de vraag is of dit in positieve of negatieve zin is. Hoe kijkt de lezer/ontvanger hier tegenaan, vind hij of zij het grappig/leuk of storend/onzin?

Omdat dit me blijft triggeren en ik verschillende reacties uit mijn netwerk lees leek het me leuk en interessant hier eens een blog over te schrijven. En heb ik ook een korte inventarisatie bij wat netwerkcontacten gedaan. Wat vinden zij hiervan en hoe gaan ze er mee om?

GIFJES zakelijk gebruik LinkedIn grappig of storend?

De reacties zijn divers, was deels ook te verwachten.

erg onprofessioneel

nogal kinderachtig

te veel van het goede

ik vind het niks

wel schreeuwerig

geen relevantie

linke soep

subtiele gifjes zijn wel een optie

leuk en opvallend

wel handig

erg grappig

moet er nog steeds aan wennen

Wat vind jij van het zakelijk gebruik van Gifjes en in dit geval specifiek op LinkedIn?

Ik ben benieuwd en zie graag je reactie hieronder of op mijn website bij dit blogartikel.

Hartelijke groet,
Anton

Klik hier voor mijn andere blogartikelen…

athoning blogartikelen linkedin en social media
#linkedin #blogs #athoning #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland


0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?