Onderwerp: Hartstikke mooi zo’n LinkedIn pagina maar wat als ie niet leeft?
Heb je er überhaupt wel eentje?
LinkedIn is weer met een upgrade bezig, dit keer om je Connecties als Volgers voor je bedrijfspagina uit te nodigen. Een sterke en interessante optie, net zoals bij Facebook. Wel jammer dat je nog niet persoonlijk kunt uitnodigen!
Ik adviseer om hier gebruik van te maken, alleen al voor je zichtbaarheid en vindbaarheid. Want met de juiste info en woorden kun je hierin al een grote stap zetten.
Maar er zit wel een addertje onder het gras. Of liever gezegd, een molshoop onder je grasveld ?
De afgelopen 6 jaar, sinds ik met LinkedIn support bezig ben, heb ik al duizenden bedrijfspagina’s onder ogen gehad. En elke keer als ik in contact kom met een ondernemer kijk ik ook direct naar de bedrijfspagina, ook wel company page. Veel ondernemers weten overigens niet eens dat deze mogelijkheid er is, daar ligt al de eerste winst.
En ik durf te stellen dat misschien wel 75% van deze pagina’s niet is gevuld. Niet gevuld met berichten, met updates. En je dus een bedrijfspagina ziet waar niets op gebeurt. Die niet leeft, ik noem het altijd een bevroren pagina.
Dus het addertje of molshoop is in dit geval de “Content”. Of liever gezegd, een stroom aan berichten, het streven naar een voortdurende stroom aan berichten op je bedrijfspagina. Iets waar de meeste ondernemers en bedrijven mee worstelen. Vaak doordat ze te druk zijn of geen tijd hebben. Vaak omdat omdat ze er niet aan denken en zo’n pagina er eigenlijk een beetje bij hangt.
Bij bedrijven met personeel is vaak de grote vraag wie zich hiervoor verantwoordelijk voelt. Wie voelt zich geroepen om hier aandacht aan te besteden en te vullen? Ook daar is mijn ervaring dat het dan blijft liggen en er uiteindelijk niets of nauwelijks iets gebeurt.
En of je nu een klein of groot bedrijf bent, je pagina verdient aandacht. En om het krachtig in te zetten is het vooral zaak om content te publiceren die je doelgroep aanspreekt. Berichten, informatie, nieuws, artikelen etc. wat relevant en aansprekend is. Voor jouw klanten en relaties, voor jouw potentiele klanten.
Zakelijke bedrijfsmatige content kun je heel goed op je bedrijfspagina kwijt, graag zelfs. Denk aan berichten en informatie over je producten en diensten. Over ontwikkelingen op je vakgebied. Over je strategie, visie en missie. En natuurlijk over je doelgroep.
Maar vergeet ook het persoonlijke, menselijke aspect niet, een pagina is dan wel zakelijk en wordt als bedrijf ingezet. Maar het gaat er vooral om wie de mensen in je bedrijf zijn. En wat ze doen, waar ze voor staan en wat ze kunnen betekenen. Want ook je bezoekers op je pagina zijn mensen. En mensen doen zaken met mensen, niet?
Ik adviseer altijd een sterke mix tussen zakelijk en persoonlijk. Dat is een krachtige en waardevolle Content Flow.
En dit is overigens iets waar ik met atHoning iets kan betekenen. Want ik geloof in zo’n Content Flow en weet uit ervaring dat bedrijven hier zelf niet aan toekomen. Ik doe hier dus aan duursport…
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn andere blogartikelen…
0 reacties