Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
#Hashtags, wat vind jij ervan? - atHoning

#Hashtags, wat vind jij ervan?

Iets wat pas de laatste tijd actueel is en aan populariteit wint. Ook op LinkedIn. Een hashtag geef je aan met het # teken!

Voorheen waren hashtags vooral bekend van Twitter en Instagram. En ook op Facebook zie je het steeds meer opkomen. De meningen hierover zijn nogal verdeeld, de één vindt het krachtig en slim en de ander stoort zich eraan. Mijn onderzoekje in mijn netwerk wijst dit ook uit.

# Wat is een hashtag?

  • Een woord of korte zin die gebruikt wordt om een specifieke doelgroep te bereiken!

# Waarom een hashtag?

  • Je wilt hiermee in beeld komen en vooral buiten je eigen netwerk gevonden worden.

# Wat is een goede hashtag?

  • Is actief
  • Is relevant
  • Voegt iets toe aan je content (tekst/afbeelding/video etc.)

Er zijn verschillende soorten hashtags maar dat laat ik hier even buiten beschouwing (denk aan communities, campagnes, merk etc.). Het gaat nu om vooral de specifieke woorden als hashtag.

Dan heb je ook nog de trending hashtags. Dit zijn actuele hot topics. Natuurlijk in deze tijd #corona en #zorg e.d.
Maar stel dat Ajax landskampioen wordt dan is natuurlijk #Ajax trending (ik kon het niet laten ?).

Het is daarnaast ook van belang of je bijvoorbeeld in Nederland of Internationaal zoekt. Of in beeld wil komen en/of waar je doelgroep zit.

Hoe groter de hashtag (meer volgers) hoe groter je bereik maar hoe meer je verzuipt in het volume en aanbod. Vooral populaire Engelse woorden hebben een mega bereik, denk in mijn geval aan #online #sales #business #job e.d.

Wellicht dat je dan meer kansen hebt om Nederlandse woorden als hashtag te gebruiken (afhankelijk van je werkgebied en doelgroep). Denk bijv. aan #mkb #verkoop en #zakelijk #netwerken #baan.

De hashtags op LinkedIn vind je vooral terug in berichten en artikelen. Maar ook in profielen en pagina’s.

Tip: tik jouw hashtag maar eens in de zoekbalk in en kijk hoeveel volgers er zijn!

Wat vind jij ervan, heeft dit toegevoegde waarde en gebruik jij ze ook?

Hartelijke groet,

Anton

Je kunt mij ook via dit contactformulier bereiken en anders natuurlijk via een Social Media PB, mail of telefoon.

anton@athoning.nl
06-11581126

athoning blogartikelen linkedin en social media

#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?