Onderwerp: Heeft jouw bedrijf ook al een LinkedIn bedrijfspagina?
Je hebt binnen LinkedIn als onderneming of organisatie de mogelijkheid om een bedrijfspagina (company page) aan te maken en in te zetten.
Ik constateer dat dit bij veel ondernemers nog niet bekend is. Of niet krachtig is ingericht en/of is bevroren. Er wordt niets of te weinig mee gedaan.
Dat is zonde. Een LinkedIn bedrijfspagina is een krachtige en persoonlijke kans om je bedrijf en organisatie online nog beter op de kaart te zetten. Ook omdat een pagina niet door iedereen zomaar aan te maken is. Je moet daarvoor wel een zakelijke instelling/bedrijf zijn. Een mooie optie is ook dat je de Linkedin profielen van je medewerkers daaraan kunt koppelen.
Op zich is het aanmaken van zo’n LinkedIn bedrijfspagina niet eens zo heel moeilijk maar vaak merk ik dat er dingen vergeten worden. Of de pagina niet slim genoeg wordt gevuld. Het aanmaken gaat via de optie/button Werk/Bedrijfspagina maken of Work/Create Company Page.
Na het slim en krachtig aanmaken, invullen en activeren komen 2 belangrijke uitdagingen:
- 1) Hoe vul ik mijn pagina continu met aantrekkelijke en relevante berichten (content)?
- 2) Hoe krijg ik mensen die mijn pagina willen gaan volgen (volgers)?
Twee uitdagingen die niet te onderschatten zijn. Welke slim opgepakt dienen te worden en waar voldoende tijd en aandacht aan wordt besteed. Het is best hard werken met een lange termijn visie (duursport).
Want eigenlijk is je bedrijfspagina een soort mini website. Ook dat vraagt veel aandacht, discipline en creativiteit.
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn andere LinkedIn tips.
Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.
0 reacties