Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Hoe kijk jij tegen adverteren op LinkedIn aan?

Hoe kijk jij tegen adverteren op LinkedIn aan?

Elke week lees of ontvang ik hierover wel artikelen en nieuws. Net ook weer. En dus leek het mij interessant hier een blog aan te wijden. En natuurlijk interesseert het mij als LinkedIn adapter en trainer/coach. Maar op één of andere manier ben en blijf ik nog steeds sceptisch.

En eigenlijk heeft dat met een aantal redenen en ervaringen te maken:

  1. Mindset?

Past betaald adverteren bij jou als ondernemer of bedrijf? Hoe sta jij daar tegenover en maak je daar al gebruik van? Ik ken veel ondernemers en bedrijven die hier geen voorstander van zijn. Mogelijk missen ze kansen maar het is wel vaak een bewuste keuze. Het moet ook bij je passen of je moet hier ook echt achter staan, niet?

  • Budget?

Natuurlijk dien je er budget voor te hebben of dit willen uitgeven. De vraag is natuurlijk of je dat ervoor over hebt. Misschien zelfs ook of je dit financieel überhaupt kunt veroorloven!

  • Methodiek?

Vanuit eigen ervaring, en uit ervaring van een paar bekende relaties, weet ik dat het niet zo eenvoudig is om zo’n betaalde advertentie aan te maken. Wellicht dat anderen daar anders over denken maar ik weet dat ik niet de enige ben. Via LinkedIn werkt het met campagnes, toch weer een bepaalde manier die jij je eigen moet maken en in de vingers dient te krijgen!

  • Doelgroep?

Zit jouw doelgroep op LinkedIn te wachten op deze advertenties. Dat klinkt misschien wat raar maar ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat veel LinkedIn-gebruikers zich mateloos storen aan alle gesponsorde berichten in hun tijdlijn. Of andere advertenties op hun Homepagina. Laat staan dat ze die via InMail en E-mail ontvangen. Die afweging moet je dus wel maken. Uit gesprekken met andere gebruikers weet ik ook dat het zelfs tegen je kan werken (imago/reputatie).

Zelf ben ik hier niet meer mee bezig. Ik heb dit in het verleden een paar keer uitgetest en geprobeerd. En dat gaf nauwelijks tot geen resultaat. De investering leverde niets op. Ook vond ik het maken van zo’n campagne niet echt gebruikersvriendelijk. Dat werd dus ook bevestigd door een aantal relaties.

En ik vraag me dus af of mensen hierop zitten te wachten of dus aan storen. Dat laatste proef ik steeds vaker dus dat heeft ook invloed op de afweging om het wel of niet te doen. Ook voor mij.

Misschien mis ik hier wel kansen. En wellicht dat ik het in de toekomst nog eens probeer. Maar op dit moment blijf ik dus sceptisch en parkeer ik het nog.

Overigens ken ik ook een ondernemer die razend enthousiast en fanatiek is met adverteren op LinkedIn. En daar ook resultaten uit haalt. Dat vind ik natuurlijk ook knap en dat gun ik hem ook.

Ik ben benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt?

En of jij zelf al ervaring hebt met het adverteren via LinkedIn?

Hartelijke groet,
Anton

#linkedin #adverteren #content #campagne #doelgroep #marketing #sales #athoning

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?