Ik wil eigenlijk helemaal niet op Linkedin?
“Ik wil niet zo in de spotlights!”
Vorige week werd ik gebeld door een bedrijf om een keer kennis te maken en kijken of LinkedIn iets/meer voor hen kan betekenen. Dat is mooi, daar ga ik natuurlijk graag langs.
Maar in het telefoongesprek maakte de eigenaar ook gelijk de opmerking dat het van hem allemaal niet zo hoeft. Met name dat overdreven aanwezig zijn op Social Media en in dit geval dus LinkedIn.
Bam, dat is dus een lekkere binnenkomer en daar kan ik mij dus voor dat gesprek op voorbereiden. Maar het is voor mij niets nieuws en iets wat ik al vaker van ondernemers te horen heb gekregen.
Uiteindelijk zijn ze zich er wel van bewust of hebben ze toch behoefte om iets met en op LinkedIn te doen. Anders zou ik niet uitgenodigd zijn, dat is in ieder geval positief.
Ik probeer dan in een open gesprek te achterhalen wat dit bedrijf nu precies wil. Maar vooral ook wat hun DNA is en hoe zijn zich naar buiten willen presenteren. Ook in relatie tot hun voorkeur voor marketing en sales.
Een ander belangrijk aspect is of ze intern ook de capaciteit en tijd hebben om hier meer mee te gaan doen. Je kunt natuurlijk wel willen maar het zal uiteindelijk ook uitgevoerd en geborgd moeten worden. En nog beter is als er ook iemand is die enthousiast is en dit graag wil oppakken. Ik geef ook altijd aan dat het geen kwestie van forceren of moeten is. Dat gaat dus echt niet werken!
Een enkel bedrijf wil het ook uitbesteden. Dat is een optie maar ook daar weet ik dat het staat of valt met commitment en voldoende tijd en aandacht.
We zullen zien hoe dit bedrijf het verder gaat oppakken. Binnenkort ga ik er weer langs. Ik weet dat dit niet alleen hier speelt, dit heb ik vaker meegemaakt.
Herken jij dat, dat jij als bedrijf of ondernemer LinkedIn nogal overdreven vindt of niet zo nodig in de spotlights hoeft?
Groet,
Anton
#mkb #zzp #netwerken #profileren #branding #marketing #linkedin #athoning
0 reacties