Een vraag die mij de afgelopen jaren natuurlijk vaker is gesteld. Door ondernemers en managers, door cursisten en klanten. En om het simpel en helder te houden geef ik altijd aan dat LinkedIn een boost kan geven aan 4 kernwaarden voor uw bedrijf, stichting of organisatie:
- Branding
- Marketing
- Sales
- Werving
Het zal logisch zijn dat bij het slim en sterk inzetten van LinkedIn jouw merk gaat versterken. Denk aan meer naamsbekendheid, zichtbaarheid en vindbaarheid. Maar ook door het versterken en uitbreiden van je netwerk en de interactie met je netwerk.
Daarnaast kun je via LinkedIn jouw producten of diensten onder de aandacht brengen van je netwerk en doelgroep. Wat kun jij voor hen betekenen, dat is de grote uitdaging om over de bühne te krijgen. En waarom zouden ze voor jouw bedrijf moeten kiezen?
En je kunt je bedrijf of organisatie met producten/diensten natuurlijk ook gaan aanbieden en verkopen. Iets wat vaak onderschat wordt of soms ook niet aan gedacht. Maar LinkedIn biedt prachtige kansen om prospects en leads te verkrijgen.
En last but not least kun je op LinkedIn natuurlijk ook in beeld komen bij potentiële kandidaten voor vacatures. Gericht op zoek gaan naar nieuw personeel en jouw vacatures onder de aandacht brengen. Het werven en selecteren van kandidaten, denk ook aan recruitment.
Vandaar dus de 4 kernwaarden branding, marketing, sales en werving. En dat kun je alleen oppakken als je er structureel tijd en energie in steekt. Dit ook continu aandacht geeft en het blijft volhouden. Op en met LinkedIn.
Wat voor veel bedrijven, ondernemingen en stichtingen een lastige opgave is. Vaak omdat ze te druk zijn, andere prioriteiten hebben, geen mensen ervoor in huis hebben, niet goed weten hoe dit aan te pakken of de affiniteit ontbreekt. Maar wel graag online actief willen zijn en blijven. En dus ook met en op LinkedIn, het grootste zakelijke online netwerk. Met grote kans dat daar ook jouw relaties en doelgroep aanwezig en actief is, niet?
En overigens doe ik niet aan marketing automation of andere vormen van automatiseren. Die zijn er wel maar daar geloof ik niet in. Sterker nog, ik vind het ook nog eens erg tricky en onpersoonlijk. Bij mij is het handwerk, je krijgt geen robot maar een mens!
En daar ligt de nadruk op 2 aandachtspunten, ik noem dat altijd de 2 C’s:
CONNECTEN en CONTENT.
En daar kan ik jouw bedrijf bij helpen en ondersteunen. Ik kan dit dus voor jouw bedrijf of onderneming uit handen nemen. Afgelopen maand ben ik met mijn nieuwste klant gaan samenwerken. En voor mijn oudste klant, die ik op deze manier met LinkedIn ondersteun, al vanaf 2015. Zie het als duursport, zie mij dan ook als een “stok achter de deur”.
Wil je meer weten? Heb je interesse?
Ik hoor graag van je en kan je nu een scherp, aantrekkelijk aanbod doen.
Mijn motto is niet voor niets: “Als je LinkedIn slim en sterk inzet creëer je kansen”!
Hartelijke groet,
Anton
0 reacties