LinkedIn brengt mijn bedrijf te weinig resultaten, herkenbaar?
Het valt me op dat ik vaker hoor en lees van ondernemers en bedrijven (directie, management en medewerkers) dat LinkedIn te weinig oplevert. Dan laat ik werkzoekenden hier even buiten beschouwing.
Ook vanuit mijn eigen netwerk. Zelfs uit directe feedback van een aantal goede relaties. En dat is iets wat mij triggert, daar wil ik graag meer van weten.
Mogelijk dat LinkedIn, of liever gezegd zakelijk online netwerken, niet echt je ding is. Of je daar niet echt open voor staat. Dan gaat het inderdaad lastig worden om LinkedIn succesvol in te zetten, niet?
De meest genoemde redenen is vaak dat een ondernemer of directie/management te druk is. Maar ik ben wel benieuwd naar andere redenen en argumentatie waarom LinkedIn dan te weinig oplevert voor jouw bedrijf of business. Ik heb er de afgelopen jaren een aantal uit eigen ervaring en feedback verzamelt. En ik lees ook veel artikelen en discussies hierover.
De meest voorkomende reacties met argumenten of redenen zijn die ik ken zijn:
- Ik heb er geen tijd voor, ben te druk.
- Ik weet niet goed hoe ik het aan moet pakken.
- Ik bescherm mijn netwerk en ben niet bezig met nieuwe contacten.
- Ik doe maar wat, ben er niet echt bewust mee bezig.
- Mijn doelgroep zit niet op LinkedIn.
- Ik ben geen voorstander van (online) netwerken.
- Ik heb het niet nodig omdat ik al voldoende business heb.
- Onze branche/markt is hier niet geschikt voor.
- Wat moet ik er nu precies op zetten.
- Geen flauw idee hoe LinkedIn precies werkt.
- Ik vind het te veel op Facebook gaan lijken.
- Ik hecht aan mijn privacy.
Is dit voor jouw bedrijf of als ondernemer herkenbaar, mis ik hier nog iets?
Zit hier een reden bij die ook voor jou als ondernemer en bedrijf (met management en werknemers) van toepassing is?
Ik ben wel erg benieuwd, ik denk dat LinkedIn pas succes gaat brengen en werken als je het strategisch aanpakt. En je het ook authentiek gebruikt maar wel uit je comfort-zone probeert te komen. Zorg ook eerst dat de basis goed staat, de eerste indruk is vaak doorslaggevend. En richt je daarna pas op je activiteiten. Contacten en Content, de twee pijlers waar het in mijn ogen om draait.
Nog belangrijker is ook tijd en aandacht, inzet dus. Als je niet actief bent zal het ook niet gaan werken. LinkedIn is vooral aandacht en belangstelling, echte interesse tonen in berichten en personen. Als ondernemer wil je vooral in beeld komen bij je doelgroep. En daar in beeld blijven. Daar moet je wel moeite voor doen, dat zie ik helaas te vaak niet gebeuren.
Want mensen doen zaken met mensen, niet?
Hartelijke groet,
Anton
www.athoning.nl
anton@athoning.nl
06-11581126
#linkedin #training #coaching #trainer #coach #athoning #workshop #online #meerwaarde #wijchen #nijmegen #gelderland #zuidoostnederland #maasenwaal #werkzoekenden #ondernemers #studenten #werkgevers #werknemers #loopbaan #baan #klant #doelgroep #vacature #solliciteren #marketing #sales #werving #acquisitie #netwerken #socialmedia
0 reacties