Content is alles wat jij publiceert en deelt, dus ook op Social Media en LinkedIn. Dat betekent dat je voortdurend actief moet zijn met het creëren en publiceren van content. Of reageren op bestaande content van anderen.
En dat is iets waar veel bedrijven en mensen moeite mee hebben. Dat heb ik de afgelopen 10 jaar met het helpen en ondersteunen van bedrijven en mensen wel gemerkt. En nog steeds, het is misschien wel de grootste en moeilijkste klus. Want als je niet met content bezig bent dan ben je online en dus ook op LinkedIn vrijwel onzichtbaar.
Ik merk nu zelf ook dat ik minder met content bezig ben. En dat is eigenlijk voor de eerste keer sinds die 10 jaar dat ik met mijn bedrijf atHoning en als Anton op LinkedIn actief ben. Ik moet de hele tijd denken aan een “content dip” maar wellicht kun je hier ook andere omschrijvingen gebruiken, niet?
En al zoekende naar en kijkende naar mijn ervaringen en die van anderen komen bij mij 4 invloeden of factoren voor deze dip naar boven:
- Tijd
- Creativiteit
- Plezier
- Urgentie
En deze vier invloeden zie ik nu ook terug bij mijzelf. Daar spelen dan ook weer andere oorzaken een rol zoals een drukke parttimebaan naast mijn bedrijf en familieomstandigheden.
Dat betekent dus ook wat minder tijd om aan LinkedIn te besteden. Dat probeer ik wel weer op te pakken maar het is even ingezakt. Dus ook het content deel.
Mijn creativiteit is er nog steeds, ik heb genoeg ideeën, ervaringen en input om content te creëren. Maar ook hier geldt dat door drukte en andere prioriteiten de geest even wat meer in de fles is.
De factor plezier roept soms wat discussie op. Maar ik merk dat bedrijven en mensen die het leuk vinden om met content bezig te zijn hier ook makkelijker meer omgaan. En het dus ook sneller oppakken en vasthouden. En ik ken ook bedrijven die dit niet zo of helemaal niet leuk vinden. En daar ligt natuurlijk een pittige uitdaging, niet?
En dan nog de urgentie of noodzaak van content. Dat heeft vooral te maken met je huidige situatie. Een ondernemer die dringend klanten nodig heeft of een werkzoekende die dringend op zoek is naar een nieuwe baan heeft natuurlijk meer urgentie. Daar is de noodzaak meer aanwezig. Overigens ben ik wel zo eerlijk dat ik nieuwe klanten kan gebruiken dus mijn urgentie is er nog wel.
Als advies wordt vaak aangegeven om een contentkalender en/of contenttool te gebruiken. Dat kan zeker helpen en de contentflow op gang houden. Maar ook daar gelden volgens mij bovenstaande factoren, het blijven hulpmiddelen. Zie het als interessante dipsauzen 😊
En als ik mijn situatie zo bekijk dan herken ik dat natuurlijk ook bij andere bedrijven en mensen. Ook zij die ik met LinkedIn heb geholpen of ondersteund en die niet of nauwelijks met content bezig zijn. Zij hebben of zitten ook in een soort “content dip”. Sommige tijdelijk en sommigen ook blijvend. Ligt dat aan tijd, creativiteit, plezier of urgentie. Wellicht een combinatie daarvan.
Hoe is jouw ervaring met je eigen content? Herken jij of zit jij ook weleens in die “content dip”?
Ik hoor het graag omdat ik er nu zelf ook voor de eerste keer tegenaan loop.
Hartelijke groet,
Anton
0 reacties