Onderwerp: LinkedIn is toch geen Facebook of wat vind jij ervan?
Weer kreeg ik hier van iemand uit mijn netwerk een opmerking over, de vervuiling van zijn tijdlijn met berichten die volgens hem niet op Linkedin thuishoren. En waar die persoon zich steeds meer aan begint te ergeren. Zeg maar in de categorie “hoog Facebookgehalte” hoewel je daar ook voorzichtig mee moet zijn omdat het erg persoonljik en subjectief is, niet?
Maar ik vond de opmerking niet vreemd en soms ook terecht als ik zie wat voor soort berichten er in je eigen tijdlijn/feed verschijnen. Denk aan vakantiefoto’s, oproep tot woonruimte, verkopen van je eigen auto, raadsels en weekendgroeten.
Vakantiefoto’s kunnen weer heel zakelijk en krachtig zijn als je zelf in de reiswereld bekend of werkzaam bent, niet?
Het is niet mijn bedoeling om een waardeoordeel uit te spreken of dit te veroordelen. Want nogmaals, wie bepaalt wat onder Facebook of LinkedIn valt, wat is voor iemand zakelijk of privé?
Maar het blijft de gemoederen wel bezig houden, ik denk dat de meesten dit wel herkennen. Dus mijn advies is om hier in ieder geval alert op te zijn en elke keer een afweging te maken of een item/bericht eerder onder Facebook of LinkedIn valt. Of wellicht beide!
LinkedIn en Facebook, het draait bij beide toch om aandacht, bereik en interactie, niet?
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn andere blogartikelen…
0 reacties