Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/antonh/domains/athoning.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Elke week iets posten, dat blijkt best wel een pittige uitdaging!

Elke week iets posten, dat blijkt best wel een pittige uitdaging!

LinkedIn is netwerken en profileren. En daar hoort ook content bij. Denk hierbij vooral aan de bijdragen (berichten) en artikelen (blog). En dan is het natuurlijk de uitdaging om daar ook zichtbaar te zijn. En vooral zichtbaar te blijven. En dat blijkt voor velen best nog lastig te zijn.

Zelf merk ik het nu ook. Natuurlijk wil ik een goed voorbeeld zijn omdat ik het mijn cursisten en kanten ook leer en adviseer. Probeer in ieder geval elke week op LinkedIn minimaal één bijdrage (bericht) te publiceren. Of liever twee bijdragen, verspreid over de week. En ook andere bijdragen (berichten) te delen.

En dat is natuurlijk mede afhankelijk van een aantal factoren. Heb je voldoende tijd om dit te doen? Geef je er ook prioriteit aan? Heb je ook genoeg kopij/input om iets te creëren? Vind je het ook belangrijk genoeg (strategie)? En durf je zelf wel te publiceren (drempel)?

Maar het allerbelangrijkste is volgens mij of je het ook leuk vindt om te doen. In een eerdere blog heb ik al aangegeven dat ik vind dat het “geen posten om het posten moet worden”. Want je wilt toch dat jouw bijdrage ook interessant, relevant en/of aantrekkelijk is voor jouw netwerk? En eventueel doelgroep als jij je specifiek daarop richt?

Ik ken veel contacten uit mijn netwerk die het leuk en interessant vinden om elke week een bijdrage (of meer) te publiceren. Die zie je natuurlijk ook vaker in je tijdlijn/feed voorbijkomen. Een klein groepje zie ik zelfs heel vaak voorbijkomen waarbij ik mij soms eerlijk afvraag of zij het leuk vinden of dat het meer een kwestie is van moeten of verkopen!

Maar ik ken nog meer contacten uit mijn netwerk die relatief weinig tot niets publiceren. Die kom je dus ook zelden tegen. En dan heb je nog de middengroep van contacten die regelmatig een bijdrage leveren.

Zelf vind ik het leuk en interessant om een bijdrage te creëren en publiceren. En ik heb ook voldoende input/kopij, dat is niet het probleem. Maar ik merk nu ook dat ik het te weinig doe. Vooral door tijdgebrek wegens een drukke agenda. Maar wellicht ook omdat ik het nu te weinig prioriteit geef. En dan moet ik toch echt zelf in de spiegel kijken, niet?

Hoe zit het met jou?
Hoe vaak ben jij op LinkedIn actief met eigen bijdrages?

En waar ligt dan jouw voorkeur en focus, wat voor soort bijdragen creëer en publiceer je graag?

Hartelijke groet,
Anton

#linkedin #bijdrage #post #publiceren #delen #tijdlijn #feed #content #athoning

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Download hier mijn LinkedIn e-book met tips

Een verzameling van tips en adviezen over het inrichten en inzetten van LinkedIn profiel, pagina en het gebruik van LinkedIn.

Schrijf je in voor een LinkedIn training of voor coaching

Heb jij interesse in een persoonlijke 1 op 1 coaching LinkedIn? Of in een incompany LinkedIn training voor jouw bedrijf of afdeling?