Onderwerp: Staat de bedrijfstak in jouw LinkedIn profiel al slim ingesteld?
Heb jij de bedrijfstak (branche/industrie) ook slim ingevuld?:
Regelmatig tref ik cursisten of klanten die zich hiervan niet bewust zijn en een andere/verkeerde of geen bedrijfstak hebben ingevuld. Dit kan onder je header, bij het bewerken kun je kiezen uit een lijst met bedrijfstakken.
Ook hier heeft LinkedIn een voorgekauwde lijst van vakgebieden en branches waar men uit kan kiezen. Een relatief grote lijst maar voor sommigen soms toch wat ondoorzichtig of lastig kiezen. Voor een enkeling zelfs ook ergernis omdat hun branche er niet (duidelijk) bij staat. Ik vraag me af waar LinkedIn deze voorkeuren op heeft gebaseerd want het roept soms ergernis op!
Een veelgestelde vraag is of je de bedrijfstak kiest waarin je nu actief bent als ondernemer of werknemer. Of de bedrijfstak waar je interesse in hebt, wellicht een hele nieuwe tak van sport. Voor ondernemers kan dit ook nog de doelgroep zijn om in beeld te komen.
Voor zowel je locatie als branche geldt dat dit een heel belangrijk trefwoord (keyword) is waarop je gevonden wordt. En waarmee jij je ook profileert. Dus kijk dit na en ga hier slim mee om. Gemiste kans om het te laten liggen!
Als je LinkedIn slim en sterk inzet, creëer je kansen!
Hartelijke groet,
Anton
Klik hier voor mijn overige LinkedIn tips.
Klik hier voor mijn bedrijfspagina van atHoning.
0 reacties