“Ik heb het al druk zat en krijg mijn opdrachten toch wel!”
Onlangs was ik op bezoek bij een technisch bedrijf om te kijken of ik iets kon betekenen. Na de ontvangst met koffie met de directeur was één van de eerste opmerkingen dat hij en hun bedrijf niet zo nodig op LinkedIn hoeft!
Bam, dat was een lekkere opening en voor mij een uitdaging hoe dit aan te pakken. Gelukkig was ik al een keer eerder bij hen geweest voor LinkedIn-support dus het was geen vreemd bedrijf. En ik wist ook wel een beetje hoe ze erin zaten. En deze opmerking heb ik ook al vaker bij andere bedrijven gehoord.
Het bedrijf loopt nog steeds goed en ze krijgen voldoende werk en opdrachten. Dat is dus mooi en kan ik mijn bewondering uitspreken. Eigenlijk hebben ze het veel te druk. En al helemaal voor Social Media en in dit geval specifiek de inzet van LinkedIn.
In ieder geval ben en ga ik niet pushen of zitten verkopen. Want ze willen helemaal niet zozeer verkopen op en met LinkedIn. Ze zien het meer om de naamsbekendheid en zichtbaarheid te vergroten. En om verbinden te zoeken met bestaande en nieuwe relaties. Iets wat overigens ook bij mijn visie en aanpak past.
Dus probeer ik in een open gesprek met de directeur erover te sparren welke kansen LinkedIn kan brengen. En gaandeweg het gesprek bleek er toch wel interesse en behoefte om er meer mee te gaan doen. Hij wil er nu meer aandacht aan geven.
Met name om meer te laten zien dat ze mooie opdrachten hebben en ook prima werk afleveren. Iets om trots op te mogen zijn en op hun manier ook meer te mogen laten zien. Misschien iets minder bescheidenheid en iets meer bravoure. Zonder daarin door te slaan want het moet wel bij hun DNA passen. Want dat was een interessant onderwerp in ons gesprek. Eens kijken of we nu samen toch hun bedrijf op LinkedIn kunnen gaan boosten.
Herken jij dat, dat je als bedrijf of ondernemer niet zo nodig op LinkedIn hoeft?
Groet,
Anton
#mkb #zzp #netwerken #profileren #branding #marketing #linkedin #athoning
0 reacties